Snigelliv

För några år sedan, samband med min konstutställning "Snigelliv"gjorde jag ett projektarbete i konsthallen, Aniara. Jag uppmanade besökare att skriva ner vad de tyckte om sina liv om det gick för snabbt, långsamt eller lagom. Många tyckte att det gick alldeles för snabbt och önskade sig att de kunde leva lite lugnare. 

En skola i Sollentuna tog tillfället i akt och gjorde eget"Snigelliv" med barnen. De övade på att krypa på golvet istället för att gå eller springa och diskuterade sedan hur det kändes att leva som en snigel.

Jag gör min konst för att hejda mitt tempo och att jag skulle kunna hinna med att känna av mina upplevelser ordentligt.

 

 

コメントをお書きください

コメント: 1
  • #1

    jo.strazar@gmail.com (火曜日, 02 1月 2018 19:09)

    Hej Sumiko, du visar en mycket trevligt presentation om dina
    äldre framförallt nyskapande konstverk, fortsätt så!!!
    MVH JOJO